Aprilsnar Meget øvet

Aprilsnarre er sjove og fjollede - og en alletiders mulighed for at tage pis på branche og sundhedsverden, som vi er en del af. Her har jeg samlet de aprilsnarre, som vi har lavet gennem årene. Enjoy!
Aprilsnarre er sjove og fjollede, men kan også indeholde en skjult kritik eller komiske tendenser.

Tags:

Vi laver mange videoer, artikler og podcasts omkring træning, sundhed, smerter, kost og meget mere. Vi lægger vægt på at præsentere hvad den samlede konsensus i videnskaben viser - men nogle gange er et humorfyldt afbræk på sin plads. Og hvilken bedre anledning end en aprilsnar?

2012 - Reverse running

Reverse running (baglæns løb) er et stort gennembrud i forskningen omkring fysisk aktivitet. Forbrændingen øges med 37% når du løber baglæns, hvilket betyder du kan spare meget tid ved at løbe baglæns.

Det kan måske lyde simpelt, men der kan også være udfordringer forbundet med at løbe baglæns - se med!

2013 - Ny forskning om hip thrusters

Et nyt studie har vist, at du kan øge dit testosteron-niveau ved at lave hip thrusters. Men det er ikke den eneste fordel.

Se videoen og bliv inspireret i din træning, hvor Brian Henneberg giver dig tips til progression - og ikke mindst afslører hvordan hip thrusters kan gøre dig til en bedre sexpartner.

2014 - Upersonlig træning

Personlig træning er særdeles populært og bruges af mange. Du får alt tilrettelagt specifikt til dig. Du tror måske det er godt, men det er det slet ikke. Det betyder nemlig at prisen bliver høj og at du skal fortælle om dig selv.

Du har sandsynligvis hørt, at du skal tilpasse dit program til dit mål og dine forudsætninger. Du skal træne alsidigt, skadesforebyggende og hvis du rent faktisk har en skade, skal du adressere den - helst med hjælp fra en professionel.

Men det er noget vås.

Læs meget mere om upersonlig træning her.

2015 - Hemmeligheden bag styrke

Flere end nogensinde forsøger netop nu at opbygge styrke i de tre store styrkeløft; squat, bænkpres og dødløft eller i olympisk vægtløftning; træk og stød. Men de fleste vil få meget mere ud af deres træning, hvis de varierer deres fokus i højere grad.

Du har sikkert allerede hørt det før: progression er vigtig. Du skal tilpasse dit program til dine individuelle forudsætninger og træne alsidigt for at undgå skader.

Det er noget sludder.

Læs mere om hemmeligheden bag styrke.

2016 - Babybility: Far-forberedelse på hold

Du har uden tvivl hørt om mor-barn-hold. Men hvad er mulighederne for mænd? I disse tider med fokus ligestilling skulle man tro, at der var gode alternativer, men det er ikke tilfældet.

Derfor er vi stolte af at vi nu som en first mover i branchen kan præsentere et maskulint alternativ til mænd, der ønsker at forberede sig godt til at blive den bedst mulige far. Som far vil du blive stillet overfor en række vanskelige opgaver. Du vil blive presset.

På denne serie af workshops gør vi dig klar til at takle dem på bedst mulig måde, så du kan blive den bedste far. Far-forberedelse som aldrig set tidligere.

2017 - The Motivator Stick

Med sit unikke innovative design tvinger The Motivator Stick dig til at træne, som du aldrig har gjort før. Motivator Stick er værktøjet, du ikke vidste du altid har manglet.

Dette fantastiske træningsredskab har været undervejs i mange år og nu er det her endeligt - slå til før det er for sent. Lær et løfte med ret ryg på en nem og intuitiv måde.

2018 - MeaTEin (kød-te)

Med stolthed kan vi præsentere en nyhed til dig, der gerne vil tage hensyn til dyrene og miljøet, men savner smagen af kød. Et produkt af højeste kvalitet, som smager af kød og ligner kød - men det er ikke kød.

Det er kød-te. Banebrydende!

2019 - Squat med knæene foran tæerne

Det er myten, der ikke ville dø. Myten, der levede i det uendelige. Men er den sand? Hvordan kan vi vide det? Må knæene egentlig komme ud over tæerne?

Følg Jonas' tragiske historie - og tag dit oplyste valg!

2021 - Hemmeligheden som eksperterne ikke fortæller dig: Sådan får du hurtigere resultater!

Redaktøren for ALT for mændene fortæller om hemmeligheden, som eksperterne ikke fortæller dig. Ved at følge dette tip, kan du få markant bedre resultater af din træning. Du gætter aldrig hvad det er.

2022 - Pre-workout virker 41% bedre gennem øjnene

Ny forskning fra marts 2022 viser at effekten af pre-workout er 41% højere hvis det indtages gennem øjnene 🔥

En gruppe forskere har lavet et studie [1], der undersøger forskellen i effekt afhængigt af hvordan du indtager din pre-workout.

De tre indtagelsesmetoder var:

  1. Drikke det.
  2. Putte det i øjnene.
  3. Sniffe det.

"Faktisk var det markant mest effektivt at sniffe det, men der var for mange, som oplevede bivirkninger som ubehag i næsen, svimmelhed og næseblod." udtaler Swoleson, der er den stolte førsteforfatter bag studiet.

Han uddyber: "Øjendråber er velkendte for folk, de er nemme at have med i lommen og så er de billige at producere."

Studiet udkommer med en heldig timing, da forskernes firma netop har lanceret deres pre-workout-produkt StrongAnimalMonster, der kommer i to udgaver, Crazy Cougar for kvinder og Loving Lion for mænd.

[1] Swoleson, M., Littleman, W. & Donkey, S. (2022). A random mechanistic study of the effectiveness utilizing pre-workout eye drops in athletes using steroids and receiving sponsorships. Journal of Predator Nutrition Studies.

Pre-workout som øjendråber virker 41% bedre - eller hvad?

2023 - Træning med regntøj forbrænder 239% mere fedt

🔥 Gennembrud om fedtforbrænding 🔥

Det kan gøre stor forskel og du har det allerede derhjemme. Det lyder simpelt og helt utroligt - men regntøjet, som hænger i din garderobe kan give dig resultater, du tidligere kun har drømt om.

Et nyligt studie [1] publiceret i Journal of Sports Science and Medicine undersøgte effekten på fedtforbrænding af at træne med regntøj på. I studiet deltog 12 mænd og 9 kvinder, der blev bedt om at træne i regntøj i 30 minutter 3 gange om ugen i 4 uger. I kontrolgruppen var 1 hund, der ikke trænede.

Resultaterne viste en statistisk signifikant stigning i svedproduktionen på 239% og det kunne måles at fedtforbrændingen var mere end fordoblet hos deltagerne, der trænede med regntøj på i forhold til kontrolgruppen.

En af deltagerne fortæller: "Jeg følte mig som en overkogt pølse i regntøjet, men hey, hvis det er prisen for en sommerkrop i april, så er det okay med mig!"

Det er en velkendt kendsgerning, at sved er din krops måde at regulere temperatur på. Ved at bære regntøj, som effektivt blokerer for luftcirkulationen, vil din krop blive tvunget til at producere mere sved for at afkøle sig - og det vil resultere i en mere end fordoblet forbrænding af fedt.

Det betyder at jo mere vandtæt regntøjet er, jo mere varme vil det fastholde i kroppen, hvilket øger forbrændingen af fedt yderligere. Så hvis du virkelig ønsker at maksimere dine træningsresultater, bør du investere i et godt og vandtæt regnsæt.

Selvom det kan føles lidt klamt og ubehageligt at træne i regntøj, er det en lille pris at betale for at opnå markant bedre resultater. Så tøv ikke med at prøve denne nye træningsmetode og oplev selv, hvor meget mere sved du kan producere!

P. S. En overraskende positiv bivirkning ved træning med regntøj er den positive effekt på hudens sundhed, da det kan beskytte mod forurenende stoffer i luften fx partikler og kemikalier, som kan skade huden og føre til for tidlig aldring. Derudover kan den store mængde sved fungere som en naturlig fugtighedscreme og bidrage til at holde huden spændstig og hydreret.

[1] Rainman, F. & Thunderstorm, K. (2023). The surprising effect of rainwear on fat burning. Journal of Sports Science and Medicine.

Træning med regntøj på forbrænder 239% mere fedt - eller hvad?

2024: PROTEINcigaretter: Ryg dit protein og vær cool

RYG DIT PROTEIN 🚬

Kæmpe nyhed! Protein er essentielt for muskelvækst og styrke, men det kan være svært at få tilstrækkeligt protein igennem din kost – og kosten kommer hurtigt til at fylde for meget i en travl hverdag.

Vi har i samarbejde med forskere udviklet en cool løsning, som aldrig er set før, med høj optagelighed og biotilgængelighed – og som samtidig giver dig stor respekt blandt andre samtidig med at du får større muskler [1].

PROTEINcigaretter! 🎉

🚬 Ryg dit protein.
👌 Inhaleres direkte.
😍 Høj optagelighed.
😎 Rygning er cool.

Du inhalerer proteinerne direkte og kan derfor udnytte 99,4%* af proteinindholdet i cigaretterne. Din muskelproteinsyntese vil derfor være ekstra stimuleret og forhøjet i op til 68 timer**.

Rygning er sejt og du vil derfor opleve af få flere venner. Samtidig har PROTEINcigaretter et kønsneutralt sexappeal med naturlig duft af feromoner.

For at minimere spild og af hensyn til miljøet, er vi stolte af at tilføje, at asken fra PROTEINcigaretter kan blandes med vand og derefter fungere som anti-aging opstrammende fugtighedscreme, som kan påføres huden i dit ansigt for at holde den glat, ungdommelig og fri for rynker.

  • Matematisk udregnet i en computermodel af vores praktikant.
    ** Standardafvigelse på 68 timer.

[1] Smokey, D. (2024). Protein absorption through smoking significantly increases muscle hypertrophy in young rats before they die suddenly from lung cancer. Journal of Hypertrophy Research.

PROTEINcigaretter: Ryg dit protein, vær cool og få flere venner

Jacob Beermann er personlig træner, forfatter og foredragsholder.

Hej, jeg er Jacob Beermann

Jacob Beermann er personlig træner, forfatter og foredragsholder.
Jeg hjælper mine klienter med at opnå deres mål på en effektiv og motiverende måde. Mange af mine klienter ønsker at få bedre teknik, blive stærkere eller smertefri - og det er i høj grad min spidskompetence med min kandidatgrad (MSc.) i Smerter fra University of Edinburgh i Skotland. Uanset om d... Læs mere

Kommentarer

Tilføj kommentar

Tilføj kommentar

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Markdown.

  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML-tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br> <hr>