Jonatan Gonges billede
Jonatan Gonges billede

Jeg er på landsholdet i styrkeløft (squat, bænkpres og dødløft) og træner derfor målrettet mod at blive stærkest muligt i netop disse discipliner. Jeg træner 6 gange om ugen med hovedvægten lagt på de tre konkurrenceløft, men bruger sammentidig en del tid på alternative øvelser og arbejder med min smidighed for at holde mig skadesfri.

Jeg har tidligere konkurreret i 105 kg-klassen, hvor jeg har lavet 315 i squat, 200 i bænkpres og 290 i dødløft. Jeg har desværre lidt af nogle skadesproblemer og er nu gået ned i 93 kg-klassen, hvor jeg har brugt energien på at arbejde med kroppen og håber på at indløse mit potentiale.

Med Jacob som træner har jeg nu lavet 312,5 kg squat, 215 kg i bænkpres og 315 kg i dødløft. Mit mål er på kort sigt at lave over 850 totalt og på længere sigt at komme på et niveau, hvor jeg kan følge med internationalt.

Gennem min aktive karriere som styrkeløfter har jeg lært meget af både trænere og andre atleter samt min egen rolle som træner for andre atleter. Disse erfaringer vil jeg gerne dele, så andre kan få glæde af dem og forhåbentlig opnå endnu bedre resultater.

Mit indhold
  • Den kan være frustrerende og svært at lave et effektivt træningsprogram

    Det perfekte træningsprogram Begynder

    Slår man op på internettet vrimler med sider, der ofte har op til flere svar på hvad lige netop det perfekte træningsprogram er. Min påstand er...
Bog: Stærk - Din guide til effektiv løfteteknik
STÆRK er bogen for dig, der vil fordybe dig i løfteteknik.

Læs mere om bogen her

Maxer ApS | Eskildsgade 5, 3 | 1657 København V | info@maxer.dk | +45 2422 4943 | CVR: 36685026