Varier din bicepstræning Begynder

Du kan træne dine arme på uendeligt mange forskellige måder, men de fleste kører de samme bicepsøvelser for altid. Få inspiration til nye øvelser her.

Tags:

I denne video gennemgår jeg tre yderst effektive isolationsøvelser til dig, der er gået lidt død i armtræningen med de sædvanlige bicepsøvelser. Det kan være med til at opretholde din motivation, men det er også gavnligt for dine resultater eftersom kroppen tilpasser sig til den belastning, som den udsættes for.

De tre øvelser for biceps

Det er vigtigt at variere din bicepstræning, da de forskellige øvelser giver mulighed for forskellig range of motion og belastning:

  • Preacher curl (scott curl)
  • Concentration curl
  • High cable curls

Husk basisøvelserne

Øvelserne er alle tre meget fokuserede øvelser, som man ikke skal køre så tungt i, men de er gode til at få presset det sidste ud af biceps efter en god træning med basisøvelser såsom rows og kropshævninger. Der er ikke moment i øvelserne og derfor bør fokus være at holde god kontrol og spænding i musklen.

Husk at et basis styrketræningsprogram kan være tilstrækkeligt, hvis du træner for styrke og at de store basis trækøvelser også træner biceps. Se f.eks. dette program.

Hvis du vil prøve en mere avanceret træningsteknik, er okklusion måske noget for dig.

Jacob Beermanns billede

Hej, jeg er Jacob Beermann

Jacob Beermanns billede
Jeg hjælper mine kunder med at opnå deres mål på en sikker og motiverende måde. Mange af mine kunder ønsker at få bedre teknik eller blive stærkere - og det er i høj grad min spidskompetence. Uanset om du træner i det lokale træningscenter fordi du synes det er sjovt, om du konkurrerer i styr... Læs mere
Bog: Stærk - Din guide til effektiv løfteteknik
STÆRK er bogen for dig, der vil fordybe dig i løfteteknik.

Læs mere om bogen her