Træningsprogram med kropsvægt Begynder

Måske har du travlt til hverdag og kan ikke nå i træningscenteret. Måske skal du på ferie og har ikke et træningscenter i nærheden. Her får du fem øvelser med kropsvægt, så du kan træne hvor som helst.

Med disse fem simple kropsvægtsøvelser i et program og eksempelvis en taske med noget i, kan du træne hele kroppen mens du er på ferie eller ikke har tid til en tur i træningscenteret. Det gør det let og enkelt for dig at få trænet og holdt kroppen i gang uanset hvor du befinder dig og hvor travlt du har.

For sundhed og træning gælder ofte: Less is more

Hvis du har travlt og træner hjemme ofte, kan det være en god idé, at investere i en kettlebell. Læs mere om træning med kettlebells.

I videoen gennemgår jeg de fem kropsvægtsøvelser, som jeg anbefaler dig at køre som en cirkeltræning. Det vil sige, at du kører et sæt af hver øvelse med 8-12 gentagelser uden pause mellem før du holder pause til sidst - og det gentager du så 3-5 gange afhængigt af træningserfaring og hvor meget tid du har (1, 2, 3, 4, 5, pause og så forfra).

Øvelser til kropvægtstræning

De fem øvelser, som jeg foreslår dig at lave med kropsvægt er:

  1. Armstrækninger (pushups)
  2. Rows
  3. Lunges
  4. Burpees
  5. Mavebøjninger

Det er vigtigt at holde kroppen igang, når du er på ferie eller har travlt. Frem for at holde en pause og skulle igennem en hård opstartsfase, kan du på kort tid hver eller hver anden dag, opretholde din form, opnå den velvære og glæde, som træningen giver dig.

Derudover kan træning med kropsvægt virke som en god variation i en dagligdag, hvor du måske bliver fanget i rutinerne, og derfor ofte træner de samme øvelser - eller slet ikke træner. Og med dette program behøver en træning ikke tage længere end 15-20 minutter.

Jacob Beermanns billede

Hej, jeg er Jacob Beermann

Jacob Beermanns billede
Jeg hjælper mine klienter med at opnå deres mål på en effektiv og motiverende måde. Mange af mine klienter ønsker at få bedre teknik, blive stærkere eller smertefri - og det er i høj grad min spidskompetence med baggrund som kandidat (MSc) i smerte fra University of Edinburgh. Uanset om du træ... Læs mere
Bog: Stærk - Din guide til effektiv løfteteknik
STÆRK er bogen for dig, der vil fordybe dig i løfteteknik.

Læs mere om bogen her

Maxer ApS | Eskildsgade 5, 3 | 1657 København V | info@maxer.dk | +45 2422 4943 | CVR: 36685026