Tip til rotatormanchetten Let øvet

Behøver jeg at sige mere for at få dig til at lytte end at dette tip kan effektivisere din træning med 40%?

I denne korte video vil jeg give dig et hurtigt tip til træning af rotatormanchetten. Det er meget enkelt, det nedsætter smerten og der er påvist en højere aktivitet i de vigtigste muskler på 40%.

Så simpelt er det

Det eneste du skal gøre for at opnå denne markante forbedring er, at sætte noget under albuen - en yogamåtte, et håndklæde eller noget i den stil. Derfra udfører du den eksterne rotation præcis som du plejer. På trods af at det muligvis lyder som en næsten ubetydelig ændring, har det en stor effekt.

Derfor virker det

Grunden til at denne lille ændring virker er, at det får dig til at udføre øvelsen korrekt. Ved at klemme måtten ind i siden, bliver albuen holdt stabil. kommer lidt ud fra kroppen og så bliver der ikke konstant trukket i de skadede muskler, hvorfor du ikke oplever smerter. På denne måde kan du træne de ønskede muskler omkring skulderen og opnå bedre resultater.

Poul Haackers billede

Hej, jeg er Poul Haacker

Poul Haackers billede
I 2013 blev jeg færdig som fysioterapeut. Fysioterapien hjælper mig at tilføje nye vinkler på det arbejde, jeg startede i 1999, da jeg begyndte i fitnessbranchen. Siden 2001 har jeg trænet alt fra motionister til elite-atleter inden for mange forskellige idrætsgrene som personlig træner. Og jeg h... Læs mere
Bog: Stærk - Din guide til effektiv løfteteknik
STÆRK er bogen for dig, der vil fordybe dig i løfteteknik.

Læs mere om bogen her