Roman Chair Situp Begynder

Ved stort fokus på mavetræning ønsker mange at lave øvelser, hvor de kan isolere enkelte dele af maven. Men det er faktisk ikke muligt.

Tags:

På trods af det er fint at variere sin mavetræning, skal du ikke gøre det i troen om at du kan isolere dele af den. På trods af det, føler mange, at øvelser som roman chair situp, hanging leg-raise og decline crunch kan mærkes mest i den nederste del af maven.

Roman chair situp

Dine fødder skal fikseres og overkroppen skal kunne komme udover en bænk for at skabe en stor vægtstangsarm. Et oplagt sted at lave dem, er på en glute ham raise-maskine, men ellers kan en almindelig bænk med fødderne under to tunge håndvægte også fungere helt fint. Så det afhænger af hvad der er lettest for dig der hvor du træner.

Dit fokus bør være på at holde spændet i maven gennem hele bevægelsen, hvor du krummer dig sammen og holder igen på vej ned til helt strakt. Hvis ikke du krummer dig sammen ved hjælp af maven, vil hoftebøjerne få unødvendigt stort fokus istedet for mavemusklerne - og det er jo ikke meningen.

Jacob Beermanns billede

Hej, jeg er Jacob Beermann

Jacob Beermanns billede
Jeg hjælper mine klienter med at opnå deres mål på en sikker og motiverende måde. Mange af mine klienter ønsker at få bedre teknik, blive stærkere eller smertefri - og det er i høj grad min spidskompetence. Uanset om du træner i det lokale træningscenter fordi du synes det er sjovt, om du kon... Læs mere
Bog: Stærk - Din guide til effektiv løfteteknik
STÆRK er bogen for dig, der vil fordybe dig i løfteteknik.

Læs mere om bogen her