Hanging Leg Raise Let øvet

Hanging leg raise er en klassisk maveøvelse. De tekniske fokuspunkter er få, da det er en simpel øvelse.

Tags:

Derfor viser videoen en række varianter, så du hele tiden kan udfordre dig selv og fastholde en fornuftig progression.

Sådan udføres hanging leg raise

Du skal hænge med strakte arme i cirka skulderbredde med et dobbelt overhåndsgreb. Det er vigtigt, at du forsøger at undgår sving i for stort omfang. En lille smule er naturligt og kan hjælpe dig til at opnå en større udtrætning via flere gentagelser, men for meget sving fjerner ideen med øvelsen.

De forskellige varianter

I den letteste variant, hænger du strakt og løfter dine ben i bøjet tilstand. Den næste sværhedsgrad er med strakte ben, da vægtarmen dermed bliver længere og kræver større styrke af dig.

Når du mestrer leg raise med strakte ben, kan du begynde at indarbejde nogle statiske hold i toppen af bevægelsen. Et andet alternativ er, at forsøge at køre fødderne op og røre hænderne. Det vil skabe et markant længere bevægeudslag.

En sidste variant, som samtidig sætter fokus på de skrå mavemuskler, er vinduesviskeren. Her har du benene relativt strakte og kører dem fra side til side i mavehøjde.

Jacob Beermanns billede

Hej, jeg er Jacob Beermann

Jacob Beermanns billede
Jeg hjælper mine kunder med at opnå deres mål på en sikker og motiverende måde. Mange af mine kunder ønsker at få bedre teknik eller blive stærkere - og det er i høj grad min spidskompetence. Uanset om du træner i det lokale træningscenter fordi du synes det er sjovt, om du konkurrerer i styr... Læs mere
Bog: Stærk - Din guide til effektiv løfteteknik
STÆRK er bogen for dig, der vil fordybe dig i løfteteknik.

Læs mere om bogen her