Det ligger i min træningstaske Let øvet

I denne video fortæller jeg dig om hvad jeg altid har liggende i min træningstaske, så du kan finde inspiration til træningsudstyr - selvom det naturligvis ikke er det vigtigste for dine resultater.

Tags:

Det er ikke sikkert du har behov for det hele, så brug videoen som inspiration til hvad du kan have i din træningstaske. De forskellige ting bruger jeg til opvarmning, træning, mobilitet osv.

Tasken er en North Face Duffel Bag i medium, der også kan bruges som håndbagage når du flyver. Det er en ganske rummelig taske med plads til både udstyr og indkøb i supermarkedet efter træning.

Udstyr i min træningstaske

Her får du listen over udstyret i min taske:

  • Kamera - film dig selv løfte og tjek din teknik. Du kan selvfølgelig også bruge din mobil.
  • Lacrossebolde - enkelte til foamrolling på bryst og baller samt to tapet sammen til den thorakale del af ryggen.
  • Flade sko - jeg har Nike Free, et alternativ kunne være Adidas Handball Spezial. God til opvarmning, hjælpeøvelser mv.
  • Squatsko - jeg bruger Adidas Adipower til squat og bænkpres.
  • Foamroller - jeg har Rumble Roller i sort, som er den hårde variant.
  • Håndledsbind - til presseøvelser som bænkpres og military press.
  • Shorts eller tights
  • Neoprenshorts - til squat og sumo dødløft for at holde hoften og lysken varm.
  • Knævarmere (knee sleeves) - Titan, Tommy Kono, Rehband eller SBD er gode.
  • Bælte - jeg har Wahlanders, ikke brug det for ofte, men fx fra 80% og op.
  • Elastik - en lille og medium til træningsøvelser, mobilitet mv.
  • Straps - til langsom dødløft og diverse trækkeøvelser.
  • Kuglepen - til at føre logbog, tage notater og naturligvis skrive autografer.

Det er hvad jeg har liggende i træningstasken. Hvad har du i træningstasken, som jeg ikke har? Giv mig noget inspiration!

Jacob Beermann er personlig træner, forfatter og foredragsholder.

Hej, jeg er Jacob Beermann

Jacob Beermann er personlig træner, forfatter og foredragsholder.
Jeg hjælper mine klienter med at opnå deres mål på en effektiv og motiverende måde. Mange af mine klienter ønsker at få bedre teknik, blive stærkere eller smertefri - og det er i høj grad min spidskompetence med min kandidatgrad (MSc.) i Smerter fra University of Edinburgh i Skotland. Uanset om d... Læs mere

Kommentarer

Tilføj kommentar
Skrevet af Henriette Rein…

Udover skiftetøj og håndklæde har jeg løbesko, flydende kalk, sjippetov, grip pads og så min astma medicin 😊 Et nødvendigt onde med det anfalds medicin🤔

Skrevet af Michael Dan

Jeg har gerne lidt tørt tøj (specielt underbukserne er vigtige for mig og min ba...).
Et par to-kroner til en kop varm kakao, til at hygge med efter træningen :-)

Hej Michael
Haha, det er sgu to af de vigtigste ting, du fremhæver!

Skrevet af Jacob L

Sidder og kigger på knævarmere på rehbands hjemmeside, kan ikke finde ud af om jeg skal vælge 3, 5 eller 7 mm? Jeg køber dem udelukkende fordi jeg føler at lige varme og "støtte" ville være rart når jeg squatter..:D

Hej Jacob
Det er meget en smagssag. Det er klart, at desto tykkere de er, desto varmere og mere støttende er de, men om det nødvendigvis er "bedre" er nok individuelt. Det afhænger også af hvor stramme/løse du køber dem. Personligt ville jeg vælge 5 eller 7 mm.

Skrevet af Jacob L

Tak for hurtig respons! :)

Skrevet af Mikl Maximus

Jeg medbringer altid en ekstra T-shirt og et par ekstra strømper. Uanset om jeg tager bad dernede eller hjemme er det ganske rart lige at komme i tørt tøj inden cykelturen hjem :)
Er også fan af nødmad, ofte er det et par bananer.

Hej Mikl
Det havde jeg også altid i Danmark, når jeg skulle cykle til/fra træning, men her i Oslo tager jeg tog eller bus og så synes jeg ikke det gør så meget. Nødmad er sgu lækkert :D

Skrevet af Anders Jensen

Apropos sleeves, har du prøvet strengthshop sine? Og kan du anbefale dem?

Hej Anders
Nej, har ikke prøvet dem fra Strength Shop, så kan ikke udtale mig om kvaliteten af dem :)

Skrevet af Charlotte

Jeg har stort set det samme - foamroller undtaget. Til gengæld har jeg også klatrekalk (det findes ikke altid i de centre jeg træner i). To slags tape (elastisk og nonelastisk) - hvis jeg har en mindre skade. Plaster (jeg bløder helt vildt hvis jeg får en lille rift under træning). Fodpudder til mine sure tæer ;) Nødmad (ofte nødder, rosiner og en banan). Min drikkedunk. Og alt til badet bagefter - elsker at bruge andres varme vand ;)

Det var nogle
glimrende ting! Jeg er så heldig at magnesium findes i de centre, jeg træner i.
Faktisk det samme hvad angår tape, plastre mv. Drikkedunk var en sjov
forglemmelse fra min side - det skal man selvfølgelig have i sin træningstaske.
Nødmad er jeg virkeligt fan af at du har i tasken :D

Tilføj kommentar

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Markdown.

  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML-tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br> <hr>