Styrketræning med maskiner Begynder

Hvis du ikke føler dig tryg ved at kaste dig ud i træning med frie vægte, så kan dette styrketræningsprogram i maskiner være en god start.

Som vi har skrevet i vores introduktion til styrketræning, er styrketræning med maskiner nemt at gå til for begyndere. Det kræver ikke ligeså meget teknik og dermed instruktion som frivægtsøvelser. Tilgengæld træner du ikke de stabiliserende muskler i synderlig høj grad.

BONUS: Få programmet som pdf!

Træningsprogram i maskiner

I denne video gennemgår jeg et komplet basis træningsprogram med maskiner, som du kan træne hele kroppen med. Basisprogrammet er suppleret med tre ekstra-øvelser (markeret med stjerne) - når du vil svede lidt ekstra.

  • Benpres
  • *Leg Curl
  • Siddende kabel roning
  • Pulldown
  • Brystpres
  • *Skulderpres
  • Mavebøjning
  • *Sidebøjning

Frie vægte eller maskiner?

Hvis du vil igang med frie vægte, som kræver mere teknik og instruktion, men samtidig træner de stabiliserende muskler, kan du finde inspiration til et træningsprogram med frie vægte ligesom du kan læse vores guide til at vælge træningsprogram.

Denne video er optaget i et af TDC's egne træningscentre på Teglholmen i Sydhavnen i København, og er en del af TDC's trivsels- og sundhedstilbud til medarbejdere.

Jacob Beermanns billede

Hej, jeg er Jacob Beermann

Jacob Beermanns billede
Jeg hjælper mine kunder med at opnå deres mål på en sikker og motiverende måde. Mange af mine kunder ønsker at få bedre teknik eller blive stærkere - og det er i høj grad min spidskompetence. Uanset om du træner i det lokale træningscenter fordi du synes det er sjovt, om du konkurrerer i styr... Læs mere
Bog: Stærk - Din guide til effektiv løfteteknik
STÆRK er bogen for dig, der vil fordybe dig i løfteteknik.

Læs mere om bogen her