Skrevet af Henrik Troest

Hej JacobJeg har nu trænet efter BRF princippet i mere end 6 mdr og med god effekt. Jeg har småskavanker i knæ og albuer, der gør denne træningsform super relevant. Jeg har eksperimenteret lidt med supersæt og da du anbefaler ikke at okkludere længere end 10 min, er jeg i tvivl om det er hensigstmæssigt, da supersæt ofte tager lidt længere tid. Fx kører jeg leg curl og en ryg øvelse, som supersæt, el fx leg extension i supersæt med bænkpres. Jeg har ingen gener af det, men det er hårdt. Nogle gange kører jeg også supersæt, hvor jeg har remmene på ben i længere tid fx hvis jeg har en serie af 2 supersæt med først squat og bryst (køres færdig) dernæst efterfulgt af et nyt supersæt med leg curl og ryg. Det tager helt sikkert mere end 15 min. Jeg er usikker på om at den længere pause mellem fx benøvelserne betyder at man mister effekten af remmene, dvs trykket når at aftage el om det er underordnet? Det gælder generelt for brug af supersæt at pauserne mellem sættene i benøvelser bliver længere end 30 sekunder. Jeg håber du har lidt feedback således jeg kan optimere min træning yderligere.

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Markdown.

  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML-tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br> <hr>