Skrevet af Daniel Fiddy A…

Hej.
Som I selv skriver, så er frekvensen her for hver muskelgruppe lav, og derfor skal volumen være høj på træningsdagene. Jeg har også læst artiklen omkring volumen for muskelmasse og at det måske er bedre at sprede volumen for hver muskelgruppe ud over flere dage for at få flere ''optimale'' eller gode sæt ind.
Dette vil være svært med et 5-split program (derfor I også skriver at overlap er godt). I en anden artikel skriver I også at man ikke bør gabe over for meget, så man bør fokuserer på at lave progression af nogle muskelgrupper mens resten køres med vedligeholdelsesvolume.Jeg tænkte derfor på, om et 5-dags program (ikke nødvendigvis split) kunne fungere hvis man delte det på i 3 dage med fokus på musklerne man vil lave progression i, og 2 dage til vedligeholdelse?
F.eks. hvis man gerne vil lave progression i Skulder, biceps og forlår, så ville man kunne starte omkring deres MEV, fordelt ud på Mandag, Onsdag og Fredag, i progression hen mod deres MAV, mens man Tirsdag og Torsdag holdte baglår/baller, triceps, ryg og bryst omkring deres MV, måske MEV?
(Og selvfølgelig kan man også her lege lidt med fokus på de forskellige muskler Mandag, Onsdag og Fredag - så en muskelgruppe havde lidt mere fokus end de 2 andre, og lige ledes de andre dage)Beklager den lidt lange besked, jeg er selv næsten lige blevet uddannet PT og vil gerne lære så meget så muligt så jeg kan lave gode træningsprogrammer.

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Markdown.

  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML-tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br> <hr>