Hej Casper,
Træning som vægttabsmetode er ikke særligt effektivt. Træning kan sagtens påvirke energibalancen. Men det er ofte bare ikke nok i løbet af en hel uge og det er meget sværere at opnå kalorieunderskud gennem træning end ved at justere kosten.Fx: Hvor nemt ville det være for dig at spise en halv Marabou eller en Ritter Sport af 600 kcal? Meget nemt. Hvor nemt vil det være for dig at forbrænde kalorier tilsvarende en halv Marabou eller en Ritter Sport gennem bevægelse? Ganske hårdt. Faktisk skal du træne en times tid med høj intensitet.Med andre ord giver det ofte bedre mening at kigge på hvilke vaner, du kan ændre for at komme i et lille kalorieunderskud over tid. Det kunne fx være de vaner/situationer, hvor du spiser på andre følelser end sult, er uopmærksom eller føler det vil være lettest at skære ned.Mit bud er derfor at du bør styrketræne for at opretholde mest mulig muskelmasse mens du taber dig via kosten/vaneændring. Du kunne fx starte med vores fullbody program: https://maxer.dk/artikler/f...Med venlig hilsen Karoline, træner hos Maxer

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Markdown.

  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML-tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br> <hr>