Skrevet af Kristine Kronborg

Hej Jacob,jeg har et stort svaj i ryggen og det har jeg altid haft, så har noget af en strut numse :-DMen jeg er begyndt at styrketræne 3 gange om ugen, da jeg skal giftes om et år, så min kæreste og jeg motivere hinanden til at være bryllupklar, men også ligemeget til at ændre livsstil. Vi træner fullbody program hver gang, med core træning som planken fx og bruger meget frivægt (har en veninde med der er stærk i sin træning og lærer os de rigtige løft, positioner osv). Starter ud med lav vægt så jeg ikke overbelaster mig på nogen måde, da jeg virkelig ikke er ret stærk :-) Er nok i den buttet ende og vil gerne stramme op. Så vil hører dig, fordi jeg har det store svaj i ryggen om der er noget jeg skal passe mere på med end andet? Bl.a. når jeg træner ryg, på hvor man læner sig forover, bukker sig og op igen (jeg kalder den søløven??) - der føles det ligesom om min rygsøjle bare vil knække bagover bagefter og jeg gør det uden yderligere vægt. Jeg har læst mig, det er bedre at træne ryg på anden vis og styrke en core istedet. Hvad anbefaler du?Mvh Kristine :-)

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Markdown.

  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML-tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br> <hr>