Skrevet af Kenneth Mogensen

Hej Jacob.
Grunden til at jeg tænker på hvor tit jeg stimulere båglåret eller for den skyld hvilken som helst muskel. Er at man ofte høre og læser om restituere tid for muskler, nogle siger 24-48 timer og pro bb verden taler om 5-6 dage ( men de er også på noget), men Henning Kristensen som taler om ren sport, han taler om 5 dages hvile for hver muskel. Det kan være en jungle at finde rundt i.
Et program der var ok, hvor der også var mulighed for at øge volumen, altså få meget mere pres på den enkelte muskel, var i et 3 split + en fuld krops pr uge. Opdelt således dag 1 ben, dag 2 ryg+bag skulder+bicep, dag 3 bryst+skulder+ tricep og så bytte rundt på række følgen hver uge. Men så ender man ud med at der kommer til at gå 5 dage mellem bryst osv og det syndes jeg er for lang tid mellem hver stimulering. Så skulle man bytte rundt så hver trænings dag stimulerer en anden muskel gruppe.
f.eks
ryg+skulder+læg
ryg med dødløft som stimulerer ben, skulder pres arbejder på bryst og tricep.
forlår +bag lår+ bagskulder
hvor rumænsk dødløft og bagskulder stimulerer ryg
bryst+tricep+biceps
bryst stimulerer skulder
Men så er, der alt det der med, at man så kommer til at stimulerer den sammen muskel to dage i træk. Spørgsmålet er om de sekundære stimuleringer ødelægger noget, den primære træning har op bygget ?
Er gerne åben for at høre mere om hvilke parameter du ser, som mulige at skrue på.
Mvh kenneth
når viden ikke altid er et plus :)

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Markdown.

  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML-tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br> <hr>